اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
جهادگران عرصه کشاورزی

مسئول گروه جهادی مهاجران آسمانی و مدیر مسئول مجله اینترنتی کشاورز جوان گفت:  فرهنگ سازی کشاورزی نوین را از میان کودکان و نوجوانان روستایی آغاز می کنیم.

حسین کیانی نیا در گفتگوی اختصاصی با مجله کشاورز جوان افزود: تابستان سال ۹۳ شاهد ارائه الگوی نوین حرکتهای جهادی توسط گروه مهاجران آسمانی، تحت عنوان دهقانیاران جوان بودیم و ان شاء الله این طرح از این پس ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: از ۱۹ لغایت ۲۸ مرداد ۹۳ جهادگران گروه بالغ بر ۲۸۵ نفرساعت کلاس ترویجی، ۲۰۹ نفرساعت ترویج انفرادی،بازید از ۹۴ مزرعه کشاورزی، بازدید از ۷۶ واحد دامداری ،واکسیناسیون ۴۳۷۹ رأس دام سبک و سنگین، سمپاشی ۴۳۰۰ متر مربع از اماکن دامی و فعالیتهای فرهنگی، آموزشی و ورزشی را در روستاهای محروم شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی اجرا کردند.

کیانی نیا وجه تمایز این دوره اردوهای جهادی را در تخصصی شدن همه جانبه آن عنوان کرد و افزود: این دوره اردو آنقدر تخصصی بود که همه کارها از جمله کار فرهنگی رنگ و بوی کشاورزی داشت.

مسئول گروه جهادی کشاورز جوان گفت: برای ایام تعطیلات نوروز ۱۳۹۴ نیز برنامه اردوی جهادی در مناطق محروم شهرستان ایذه برگزار می گردد و تخصصی تر شدن فعالیتها در دستور  کار است.

وی گفت: در این دوره هدف اصلی فرهنگ سازی کشاورزی نوین در میان کودکان و نوجوانان روستایی و ایجاد علاقه در آنان برای انتخاب رشته های تحصیلی مرتبط با کشاورزی است که این امر آثار خود را در بلند مدت نمایان می کند.

ایشان افزودند: علاوه بر فرهنگ سازی، فعالیتهای عملیاتی از قبیل نمایشگاه صنایع دستی و سوغات منطقه دهدز و مسابقه کتابخوانی مرتبط با کشاورزی و همچنین دوره های آموزشی و پرورشی زیادی برای مردم منطقه تدارک دیده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.