اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print
کشاورزی

مسئول گروه جهادی مهاجران آسمانی گفت: با توجه به نقش بنیادی و حیاتی ترویج و آموزش کشاورزی، طرح جهادی “دهقانیاران جوان” به صورت آزمایشی در مناطق محروم شهرستان هریس از توابع استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

به گزارش مجله اینترنتی کشاورز جوان؛ گروه جهادی ” مهاجران آسمانی ” در سال ۱۳۹۰ و با همکاری جمعی از فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی و دامپروری تأسیس و تا به امروز اقدام به برگزاری ۶ دوره اردوی جهادی در استان‌های خوزستان، خراسان شمالی، آذربایجان شرقی و تهران کرده است و برای ایام تابستان قصد برگزاری اردوی تخصصی کشاورزی و دامپزشکی در مناطق محروم شهرستان هریس استان آذربایجان شرقی از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۸ مرداد را دارد.

حسین کیانی نیا طی گفت و گویی در خصوص فعالیت‌ها و برنامه‌های این گروه جهادی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت این گروه برنامه اصلی گروه خدمت رسانی و محرومیت زدایی با اولویت‌های فرهنگی و اقتصاد کشاورزی و دامپروری است و در مرحله بعدی فعالیت‌های تربیتی، پژوهشی، عمرانی، بهداشتی و درمانی قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری اردوی جهادی تابستان ۹۳ این گروه گفت: به یاری خداوند تابستان امسال قصد برگزاری اردوی جهادی تخصصی با محوریت فرهنگی، کشاورزی و دامپروری در مناطقی از شهرستان هریس را داریم که طی این اردو اقدام به اجرای آزمایشی طرح ” دهقانیاران جوان ” خواهیم کرد تا ان شاءالله در صورت بازدهی مناسب و با برنامه ریزی منسجم تر بتوانیم این طرح را با کمیت و کیفیت بالاتر در اردوهای جهادی آینده و با همکاری سایر گروه های جهادی اجرا کنیم.

مسئول گروه جهادی مهاجران آسمانی با اشاره به اهمیت بنیادی و حیاتی ترویج و آموزش کشاورزی، افزود: در طرح دهقانیاران جوان، متخصصان، فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های کشاورزی و دامپروری در قالب گروه های جهادی – ترویجی، خدمات تخصصی آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش بهره وری اقتصادی، به کشاورزان و دامداران مناطق محروم ارائه می کنند.

حسین کیانی نیا با اشاره به برنامه های اجرایی درطرح آزمایشی دهقانیاران جوان که توسط گروه جهادی مهاجران آسمانی برگزار می شود، تصریح کرد: خدمات ترویجی و آموزشی زراعی، باغی و امور دام به کشاورزان و دامداران منطقه محروم هریس ارائه خواهد شد و همچنین یک دوره متمرکز پرورش قارچ خوراکی با ارئه مدرک معتبر و معرفی برای دریافت وام اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی انجام خواهد گرفت. علاوه بر این دوره آموزشی تولید کود آلی (ورمی کمپوست) در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های گروه، خدمات دامپزشکی از قبیل واکسیناسیون، شربت خورانی و سمپاشی جایگاه نگهداری دام است و همچنین برای اولین بار سامانه پیامکی ترویجی برای کشاورزان و دامداران توسط گروه جهادی مهاجران آسمانی راه اندازی خواهد شد که در طول سال اقدام به اطلاع رسانی و ارائه نکات ترویجی و آموزشی می پردازد.

مسئول گروه مهاجران آسمانی افزود: بر پایه طرح دهقانیاران جوان، ارتباط اعضای گروه به عنوان “دهقان یار” با کشاورزان و دامداران ادامه داشته و خدمات مشاوره ای و ترویجی رایگان در طول سال به کشاورزان ارئه می شود.

ایشان در پایان گفتند: امیدواریم با حمایتهای ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی، بتوانیم طرح دهقانیاران جوان را در سطح گسترده تر و با کیفیت بهتر ادامه دهیم. همچنین در این راه از همه متخصصان و دانشجویان کشاورزی، برای هرگونه مشارکت در این طرح استقبال می کنیم.

یک پاسخ به «حسین کیانی نیا : طرح جهادی “دهقانیاران جوان” در مناطق محروم هریس اجرا می شود»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.